Trin 1
Kundeoplysninger
Trin 2
Måleroplysninger
Trin 3
Godkendelse
Ofte stillede spørgsmål
Hvad kræver det at blive kunde?
For at blive kunde hos os, skal du opfylde følgende:
- Den måler, som du ønsker at tilmelde, skal være placeret i Jylland
- Du må ikke være registreret i RKI
Hvorfor spørger I om mit CPR?
Vi spørger om dit CPR, fordi vi har brug for det, når vi indhenter kreditoplysninger. Vi skal også bruge dit CPR til en evt. udbetaling via NEM konto.
Kan I garanterer den samme forsyningssikkerhed?
Forsyningssikkerheden vil være fuldstændig den samme som før, da strømmen forsat bliver leveret fysisk gennem ledningsnettet af dit nuværende el-netselskab.
El-netselskaberne, som ejer ledningsnettet og er ansvarlige for forsyningssikkerheden, skal behandle alle forbrugere inden for deres område ens, uanset hvor strømmen købes.
Hvad er aftagenummer?
Aftagenummer er betegnelsen for det unikke nummer, som hver eneste elmåler (målepunkt) i hele Danmark har fået tildelt.
Aftagenummeret består af et 18-cifret nummer, som du finder på din elregning.
Hvem ordner overflytningen?
Når du ønsker at skifte el-selskab, er det gratis at skifte til Vesthimmerlands Elforsyning, og vi ordner alt det praktiske med dit gamle selskab.
Hvad er et el-netselskab?
Et el-netselskab er et lokalt selskab, som er ansvarlig for det lokale elnet. De har bl.a. det overordnede ansvar for, at kabelnettet fungerer, og at der er strøm i din stikkontakt.
Skal jeg have en ny måler, hvis jeg skifter?
Nej.